ModaLisboa met design van kurk

27.Februari.2014

Drie soorten kurk worden gebruikt in set design van de ruimtes in het Pátio da Galé

Mozelos, 26 februari 2014 - Dankzij een samenwerking met Corticeira Amorim, zullen de shows van ModaLisboa | Lisboa Fashion Week, die plaatsvinden van 7 tot 9 maart in het Pátio da Galé, worden gehouden op een Wicanders kurken vloer. Op deze manier neemt kurk plaats op het hoofdtoneel van het evenement er zorgt het ervoor dat de catwalk gemaakt is van een natuurlijke grondstof die comfortabel aanvoelt, de akoestiek van de ruimte ten goede komt en een unieke look heeft.

Het gebruik van kurk beperkt zich overigens niet tot deze verdieping - architecten Rita Muralha en Raul Santos hebben ervoor gezorgd dat het materiaal een hoofdrol speelt in het gehele set en algemeen design. In vergelijking met wat is gedaan met het Serpentine Gallery Pavilion, zullen de uitgezette kurken isolatieplaten - met een kenmerkende donkere tint - breed gebruikt worden als muurbekleding en in speciale interieurmeubels.

Op deze manier zullen verschillende ruimtes van het evenement bekleed zijn met kurk. Hiertoe behoren de modeshows, de Club, Sociale Ruimte, Wonderoom en Backstage.

Eduarda Bonanza, voorzitter van de Lissabonse Modevereniging, zegt hierover het volgende: "Kurk is nationaal erfgoed, een belangrijke industrie voor onze economie en een buitengewoon ecologische grondstof. ModaLisboa is een communicatie platform en heeft het promoten van nationaal modedesign en productie potentieel altijd als missie gehad, daarom is dan ook de link met de veelzijdigheid van kurk gelegd in deze editie van de Lisbon Fashion Week.

Volgens Corticeira Amorim is er een perfecte match tussen het profiel van ModaLisboa | Lisbon Fashion Week - een nationaal evenement met een toenemend internationaal belang - en de strategische positionering van het bedrijf dat - gebaseerd op nationale ruwe grondstof en ondersteund door een flinke investering in innovatie - Portugal naar de vier hoeken van de wereld brengt.

Carlos de Jesus, de marketing en communicatie manager van Amorim, zegt hierover: "Nadat we gezien hadden hoe kurk gebruikt werd in andere grote mode steden, was het voor ons belangrijk om samen te werken met een groot nationaal podium, dat op een geprivilegieerde manier het grote publiek in contact zou brengen met duurzame, comfortabele en esthetisch fijne kurkoplossingen".